حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 189 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 4×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/azarpis1/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • پیش به سوی شهر هوشمند؛

    تولید نیمکت های خورشیدی توسط مرکز نوآوری مکاترونیک دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی

    شناسه : 1047 03 ژوئن 2022 - 16:39 ارسال توسط :
    یک استارتاپ مستقر در مرکز فناوری علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در راستای حرکت به سمت شهر هوشمند موفق به تولید نیمکت های خورشیدی شدند.
    تولید نیمکت های خورشیدی توسط مرکز نوآوری مکاترونیک دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی
    پ
    پ

    در دنیای امروز که تکنولوژی، گوشی های موبایل، تبلت ها و کامپوترهای شخصی جزو لاینفک زندگی انسان ها شده اند نیاز به شارژ مداوم و روشن نگه داشتن این ابزارها هم، دغدغه و مساله بسیاری از افراد است،ایده شارژ تلفن های همراه، تبلت و حتی لپ تاپ به وسیله انرژی خورشیدی در اماکن عمومی و محیط های باز، ایده اولیه است.

    این گروه استارتاپی که یکی از هسته های نوآور مرکز نوآوری مکاترونیک دانشگاه علمی کاربردی مستقر در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز می باشد متشکل از دانشجویان و اساتید این دانشگاه بوده که مهدی صادق زاده تبریزی مدیریت این گروه را بر عهده دارد.

    مهدی صادقزاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار آذرپیشرفت   در معرفی تیم و هدف خود گفت: سال گذشته گروه اولین پروژه‌ خود را با ساخت کفپوشهای خورشیدی برای معابر عمومی شروع کرد با این هدف که در آینده‌ای نزدیک ایرانی پاک و هوشمند بسازیم، بعد از چند ماه کار روی این پروژه به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم و نداشتن سرمایه کافی شکست خوردیم، شکستی که ما را به سوی دیگری از انرژی های نو سوق داد.
    صادقزاده افزود: گروه متشکل از ۳نفر در تخصص ها و زمینه های متنوع کاری تشکیل دادیم و این بار گروه بعد از توافق بر سر ایده جدید اقدام به طراحی نیمکت، آلاچیق و درخت خورشیدی هوشمند کرد.
    وی در مورد مبلمان شهری که از اِلمان های شهر هوشمند به حساب می آید عنوان کرد: مبلمان شهری قابلیت نصب در مکانهای صعب العبور و قابل حمل بودن و عدم نیاز به زیرساختهای که برق خود را از انرژی خورشید میگیرند و شرایط را برای شارژ لوازم الکترونیکی و همچنین تبلیغ بر روی مانیتور مبل و یا بدنه آن را فراهم می کنند ایده اصلی تیم بود.
    مهدی صادقزاده هدف دیگر از نصب نیمکت‌های هوشمند را ترویج استفاده از انرژی تجدید پذیر اعلام کردو گفت: امید می رود شهروندان با دیدن این گونه تجهیزات به کاهش مصرف انرژی شهری و جایگزین کردن سایر شیوه‌های سبز ترغیب شوند.


    وی گفت: محصولات ما شامل نیمکت ها و آلاچیق هایی است که به وسیله انرژی خورشیدی امکان شارژ تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی در اماکن عمومی بدون نیاز به آدابتور را فراهم می کنند.
    به گفته وی، این سیستم ها دارای سیستم روشنایی نور خودکار، به اشتراک گذاری اینترنت و مانیتور، ارائه اطلاعاتی در خصوص وضعیت آب و هوا، آلودگی هوا و ترافیک و … هستند. همچنین استندهای خورشیدی که با نام درخت خورشیدی از آن ها یاد می شود کار تولید برق و امکان اتصال به شبکه برق شهری برای فروش برق را انجام می دهند.
    صادقزاده تبریزی در خصوص مشتریان این محصولات گفت: این محصولات با ایجاد بستر LOT امکان اضافه شدن ماژول های شهر هوشمند را فراهم می کنند پس مشتریان اصلی این محصولات شهرداری ها، مراکز گردشگری و تفریحی، مراکز آموزشی و سازمان های محیط زیستی هستند، تمام مجموعه هایی که به المان های شهر هوشمند اعتقاد دارند وقتش رسیده تا به سمتش حرکت کنند.
    محصولات مشابه در زمینه انرژی تجدید پذیر در کشور تولید نمی شود و ما تلاش کرده ایم در مقایسه با نمونه های خارجی هم مزیت های رقابتی از جمله امکان تولید برق VCبرای شارژ کامپیوترهای شخصی و همچنین ارائه یک مانیتور برای اشتراک گذاری اطلاعات یا حتی تبلیغات و راهنما را به پکیج خود بیافزاییم.
    وی افزود: در دنیای امروز توجه و استفاده از محصولاتی که مبتنی بر انرژی خورشیدی هستند در حال توسعه بیشتر است از این رو ما هم امیدواریم محصولمان سهم خود را در بازار به دست آورد، قابل ذکر است که تغییر طراحی و کاربری این محصولات برای ما امکان پذیر است و می توان به عنوان ایستگاه های بازی، ایستگاه فروش و ایستگاه تبلغیات از این پکیج استفاده کرد.
    مدیر این استارت آپ بیان داشت: چه برای عضویت در شتابدهنده ها و چه برای به دست آوردن موفقیت داشتن یک تیم خوب لازمه کار است، وقتی تیم قوی و هماهنگ باشد حتی با شکست ایده می تواند به زودی ایده ای بهتر را جایگزین کند.
    صادقزاده در آخر رو به سمت کسانی که قصد ورود به حوزه نوآوری، تکنولوژی و کار استارت آپی را دارند گفت: پیش از هرچیز باید فلسفه و رسالت کاری خود را مشخص کنید، در میان راه چالش های بسیاری وجود دارد، حمایت های دولتی از این عرصه کم است و باید بر توانایی های شخصی خود و گروه تکیه کنید اگر هدف و رسالت محکمی نداشته باشید به زودی زمین می خورید.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.