حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 189 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 4×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/azarpis1/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • 'گزارش

    تبیین بیانات رهبری در مسئله انتخابات

    شناسه : 687 05 می 2021 - 12:38 ارسال توسط : نویسنده : سید نصیر حسین نژاد منبع : سایت بصیرت
    مقام معظم رهبری در 12 اردیبهشت نکات مهمی در مورد انتخابات بیان کردند که می تواند سر لوحه مردم و مسولان در رفتار سیاسی ماههای آینده قرار بگیرد.
    تبیین بیانات رهبری در مسئله انتخابات
    پ
    پ
    محورها:
    ۱٫ سلامت انتخابات:
    الف: ما از اوّل انقلاب تا امروز که خب انتخابات‌های فراوانی داشتیم -ده‌ها انتخابات انجام گرفته- این انتخابات همه سالم انجام گرفته
    ب: انتخابات‌های ما سالم و همراه با امانت و سلامت بوده است.
    ج: هرگز تخلّفی که خلاف امانت باشد یا در نتیجه‌ی انتخابات تأثیر داشته باشد، مطلقاً در انتخابات‌های ما اتّفاق نیفتاده.
    د: در جمهوری اسلامی همه انتخابات‌ها سالم برگزار شده است. ممکن است تخلفات کوچکی روی داده باشد اما در نتیجه انتخابات هیچ تأثیری نداشته و همواره انتخابات در جمهوری اسلامی همراه با امانت بوده است.
    ۲٫ شعارها و برنامه های نامزدها:
    الف: بعضی از کسانی که وارد میدان انتخابات میشوند اظهاراتی میکنند که این اظهارات، اظهارات خوبی نیست، حرفهای فریبنده است، حرفهایی است که هیچ پشتوانه‌ی فکری و پشتوانه‌ی برنامه‌ای ندارد.
    ب:  یک چیزی میگویند، بدون اینکه امکانات کشور را در نظر بگیرند یا حتّی بدانند.
    ج: خیلی از برادران که در این میدان وارد میشوند، از بسیاری از ظرفیّتهای کشور شاید خیلی مطّلع هم نباشند؛ بدون اینکه حالا محاسبه‌ی درستی شده باشد، یک چیزی میگویند، یک حرفی میزنند، یک وعده‌ای میدهند.
    د: بایستی برنامه ارائه بشود به معنی واقعی کلمه؛ بایستی جوری باشد که کارشناسان وقتی نگاه میکنند به حرف. زدن کسی که داوطلب است و حرف میزند با مردم، در دلشان تصدیق کنند که این حرف، حرف متقن و خوبی است.
    ۳٫ اهمیت انتخابات:
    الف: انتخابات انصافاً یک فرصت بی‌نظیر است؛ یعنی یک فرصت بی‌بدیلی است.
    ب: هیچ چیز دیگری جای انتخابات را برای کشور و استحکام پایه‌های اقتدار کشور نمیگیرد.
    ج:   انتخابات حضور مردم است و وقتی مردم حاضر باشند، نظام را هیچ قدرتی نمیتواند تکان بدهد.
    د: کسانی که در انتخابات شرکت میکنند، در واقع برای اقتدار کشورشان، برای حفظ کشورشان، برای امنیّت خودشان و آینده‌ی کشور و سرنوشت کشور دارند تلاش میکنند.
    ۴٫ دشمنان انتخابات:
    الف: تهمت به انتخابات: بعضی‌ها هستند انتخابات را وقتی قبول دارند که نتیجه‌ی انتخابات همان چیزی باشد که آنها میخواهند! اگر آن مطلوب آنها از انتخابات درآمد، انتخابات را سالم میدانند و قبول میکنند؛ و اگر چنانچه مطلوب آنها درنیامد، انتخابات را متّهم میکنند و کسانی را که انتخابات را برگزار کردند -در هر بخشی [باشند]- متّهم میکنند؛ گاهی هم مثل سال ۸۸ اغتشاش راه می‌اندازند، که البتّه آن متّهم کردن‌ها بی‌انصافی است، آن اغتشاش ایجاد کردن‌ها جرم است. بعضی این‌ جور هستند. این غلط است، یعنی نبایستی این کار را انجام داد. بنابراین این یک مسئله است.
    ب: دلسرد کردن مردم: یک عدّه‌ای مردم را دلسرد میکنند با خدشه کردن در انتخابات، خدشه کردن در نوع دست‌اندرکارانی که در انتخابات هستند، چه شورای محترم نگهبان، چه دیگر دستگاه‌ها
    نکات راهبردی
    از هرگونه تشکیک در انتخابات های گذشته و آینده به شدت پرهیز شود؛زیرا سیستم انتخاباتی جمهوری اسلامی یک سیستم بسیار کارآمد و مردمی است و هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری معتمدینی از جنس مردم در آن حضور دارند.
    در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ که به فتنه جریان سبز علیه انقلاب اسلامی منجر شد علیرغم شکایت هایی که داشتند نتیجه شمارش های مجدد باعث تغییر عمده ای در انتخابات نشد .
    درآن هنگام ۴۳۰ هزار رأی بازشماری شد. در بازشماری مجدد از این تعداد رأی، ۲۸۶ رأی میرحسین موسوی پایین آمد. رأی محسن رضایی نیز ۱۸ عدد بالا رفت و رأی آقای احمدی نژاد نیز ۹ رأی پایین آمد. این در حالی است که آقای میرحسین در تهران نسبت به آقای احمدی نژاد رأی بالاتری داشت. نامزدهای ریاست جمهوری گذشته آقایان خاتمی،احمدی نژاد و روحانی پس از اینکه از صندوق رای بیرون آمدند ،اعلام کردند که فکر نمی کردند که رئیس جمهور شوند و از ابتدا برنامه ای برای پس از انتخابات نداشتند و همین به کشور آسیب های متعددی زد که برخی از آنها قابل جبران نیستند.
    در طول ۴۲ سال گذشته،انقلاب اسلامی در  مقابل انواع توطئه ها نظامی،امنیتی،سیاسی و اقتصادی دوام آورده است و روز به روز اقتدار آن نیز بیشتر شده است،این پیروزی ها بعد از الطاف خفیه الهی و رهبری های امامین انقلاب ناشی از پشتیبانی و حمایت های مردمی است که در هر انتخاباتی خون تازه ای به انقلاب اسلامی تزریق می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.