حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ آذر , ۱۴۰۴ 8 جماد ثاني 1447 Friday, 28 November , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 211 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 4×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت

    اهم چالش‌های فراروی انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

    شناسه : 664 28 آوریل 2021 - 15:00 ارسال توسط : نویسنده : دکتر مرتضی عبدی منبع : ارسالی به تحریریه
    دکتر مرتضی عبدی  مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک داگستری در یادداشتی با عنوان اهم چالشهای فراروی انتخابات که در اختیار تحریریه سایت گذاشته اند نوشته اند:
    اهم چالش‌های فراروی انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرپیشرفت دکتر مرتضی عبدی  مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک داگستری در یادداشتی با عنوان اهم چالشهای فراروی انتخابات که در اختیار تحریریه سایت گذاشته اند نوشته اند:

    با توجه به نزدیکی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ لازم است که با چالشهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن مواجه است را بررسی نماییم به نظر این حقیر این چالشها را در بخشهای زیر می توان تقسیم بندی نمود:

    ۱-تلاش دشمنان خارجی و داخلی برای حضور حداقلی از طریق:

    – ایجاد یأس در مردم نسبت به کارآمدی اصل نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی سیاسی.
    – ایجاد شک و بی‌اعتمادی نسبت به سلامت انتخابات و طرح تقلب.
    – اعتراض به رد صلاحیت بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان و تبلیغ دموکراسی.
    – ایجاد ناامنی و ترور و انفجار و فعال کردن ناراضیان و اراذل و اوباش.
    – درگیری در استان‌های مرزی.
    – فشار اقتصادی دولت های استعمار غرب بر ملت ایران.
    – القاء فساد و عدم صلاحیت مسئولان ارشد نظام.
    – بکارگیری گروه های رانده شده گذشته.
    – ترویج لزوم نظارت بین‌المللی و سازمان‌های جهانی بر انتخابات

    ۲.سوق دادن آراء مردم به سوی نامزدهای غیر اصلح:

    – تأیید نامزدهای غیرانقلابی توسط شورای نگهبان.
    – معرفی وتبلیغ کاندیداهای غیر ارزشی.
    – بهره‌گیری از ظرفیت اهل سنت و تحریک عواطف و منازعات مذهبی.
    – تکثر کاندیدهای ارزشی که موجب شکستن آراء مردم انقلابی می‌شود و عدم ائتلاف طیف‌های ارزشی.
    – تخریب شخصیت نامزدهای ارزشی.
    – عدم توجه جامعه به شاخص‌های کاندیدای اصلح .
    – خریدن رای.
    – رای دادن مردم بدون شناخت دقیق از کاندیداها.
    – رأی سفید و باطل.

    ۳.غیراخلاقی شدن تبلیغات:

    – اسراف در هزینه های تبلیغاتی.
    – تهمت و بر چسب و نسبت‌های ناروا به یکدیگر.
    – افشای مسائل شخصی.
    – اهانت و کلمات زشت.
    – وعده‌های پوچ و غیرواقع‌بینانه
    – سیاه‌نمایی نظام و افشاء اسرار نظام.
    – پرخاش و ایجاد ناهنجاری و اهانت به اشخاص توسط گروه‌های تندرو مدعی انقلابی‌گری.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.